ČAS

Sunday, February 06, 2011

"Promiň, já zrovna teď nemůžu"
"Hele možná někdy jindy, já jsem teď fakt busy"
"Jooo tak dáme někdy sraz, ale asi ne v nejbližších týdnech - mám toho fakt moc"
- říkají vám něco tyto věty? Tedy spíš odpovědi? Říkají vám něco proto, že je často slýcháváte nebo často používáte? Zamyslete se společně se mnou, jak změnit náš život tak, abychom je nemuseli používat.



Nejprve bychom si asi měli ujasnit, jestli chceme náš styl života změnit, protože jestli o to nemáme ani minimální zájem, s největší pravděpodobností se nám to nepodaří. Chci vás, ale povzbudit abyste se pro změnu rozhodli. Myslím, že většina z vás nemá co ztratit.
Až se rozhodnete pro tento krok, můžete se zamyslet nad další věcí - proč věty typu "Promiň, nemám čas" používáte - jestli je to proto, že opravdu lítáte všude možně a čas na vztahy vám jednoduše nezbývá nebo ta horší možnost - radši jdete domů - často na facebook - a tam pak trávíte všechen svůj volný čas. Já osobně si myslím, že problém č. 1 se týká spíše starších, zatímco problém č. 2 nás mladých. Samozřejmě nepopírám, že jsou výjimky.

Teď bych se chtěla zabývat problémem č. 2.
Většina z vás si asi řekne - co bych měl měnit, vždyť takhle to dělá každý a mně to takhle vyhovuje. Ale věřte mi, až vám bude třeba 40, budete litovat, že jste místo facebooku, sledování filmů a seriálů nebo hraní počítačových her nedělali něco žitečnějšího. Na druhou stranu si myslím, že odpočinout si čas od času u pěkného filmu není nic špatného. Ovšem také se tu nabízí otázka - jestli není lepší odpočinout si procházkou do přírody.
Každopádně já tu nechci psát o odpočinku, ale o rozvržení si našeho času. Je na vás říct si kolik času trávíte zbytečnými činostmi a jestli je to dobře nebo ne. Chtěla bych vám jen poradit, jak činnost těchto věcí zredukovat.
Řešením je plánování. Mnoho lidí si myslí, že ten, kdo si plánuje svůj čas je blázen a žije pak jen ve strachu z toho, aby náhodou nějaké věci nevěnoval příliš hodně času a tím pak neomezil tu další. Když však budete postupovat pomalu a vše si promyslíte a stanovíte si pravidlo, že když časový plán porušíte, svět se nezhroutí; úspěch je zcela určitě na cestě.
Dalším velice důležitým pravidlem je disciplína. Ze začátku bude těžké plán dodržovat, ale čím déle ho budete plnit, tím lépe to půjde až se to stane rutinou.
Také nečekejte, že třeba za 14 dní se všechno radikálně změní. Lepší je dávat si menší úkoly než se rovnou vrhnout na úkoly daleko přesahující vaší schopnost disciplíny.
A jak se tedy plánuje? Pro začátek si můžete napsat jaké všechny úkoly byste daný den chtěli splnit - např. přečíst si knížku, učit se na test, vyluxovat apod. A jestli se do toho opravdu chcete vrhnout - napište si kdy jakou činnost chcete dělat. Je dobré si určit priority na den a pak si je rozvrhnout v čase. Někdo si dny plánuje ze dne na den, někdo rovnou celý týden.
Já sama jsem v plánování nová, ale můžu říct, že i za krátkou chvíli vidím změnu. Najednou mám čas na mnohem více věcí a už neusínám s pocitem Achjo- dneska jsem zase nic neudělala...
Chci vás tedy povzbudit - nenechte se strhnout tímto světem. Rozmyslete si dobře, jestli chcete později svého mládí litovat.
Díky moc za přečtení, doufám, že vám můj článek aspoň v něčem pomohl nebo něco malého dal.
Kdybyste měli jakkékoliv otázky- napište do komentářů ;)

You Might Also Like

0 comments

Thank you for your comments!
I appreciate it a LOT! ♥♥♥