DIY Board

Wednesday, November 09, 2016

EN: Guess what, I have a new DIY for you guys today!!! Yay! And this one is significantly easier that the last one I posted so I hope you will be more motivated to re-create it! I actually got the idea from Ingrid and I just loved it so much I knew I had to do it too!
As you might also know I have been living in my own apartment for a while now and I am still trying to make it a little better and decorate it well. So this idea was just plain brilliant!
What you need: is a cork board (mine was already hanging on the wall and it would be incredibly hard to unscrew it so I just paint it on the wall - yeah I know, I am crazy :D), a brush (or a roller brush which is what I used), tape (to make a line in the middle of the board), white paint (or any other color, depends entirely on you!) and something to cover the surroundings (hehehe anyone else is as messy as I am?).
The process is really easy! You just use the tape to separate the board into 2 sections, one section you paint and the other one stays as it is. I think I did 3 coats but 2 are probably enough as well. I finished the whole "project" with hanging lights around the board and of course pinning stuff on the board. Scroll down to see the whole process and let me know in the comments if this is something you would do yourself!
CZ: Hádejte co, dneska mám pro vás další DIY!!! Jupí! A je jednoznačně jednodušší než to minulé, takže doufám, že budete více motivování ho zkusit! Nápad jsem převzala od Ingrid, líbil se mi tak moc, že jsem prostě věděla, že ho musím také uskutečnit!
Možná už víte, že nějakou dobu bydlím sama a proto se snažím svůj byt vyzdobit, jak jen to jde. A tenhle DIY projekt byl k tomu účelu definitivně briliantní!
Budete potřebovat: korkovou nástěnku (moje už visela na zdi a protože by bylo moc složité jí sundavat, natřela jsem jí na zdi, jo jsem asi oficiálně blázen :D), lepenku (kterou použijete na rozdělení nástěnky na 2 části), bílou barvu (nebo jakýkoli jiný odstín, záleží jen na vás a vaší fantazii), štětec (nebo váleček, který jsem použila já) a něco, čím zakryjete okolí nástěnky.
Postup je vážně jednoduchý! Lepenkou si označíte nástěnku na dvě části, kdy jednu natřete a druhá zůstane tak, jak byla. Já jsem natírala myslím 3 nátěry, ale myslím, že 2 bohatě postačí. Celý "projekt" jsem pak dokončila světýlky, která jsem pověsila okolo nástěnky a samozřejmě jsem na nástěnku připnula různé fotky, kalendář apod. Pro celou foto dokumentaci scrollujte dál a pak mi nezapomeňte napsat do komentářů, jestli byste toto DIY zkusili také!

You Might Also Like

0 comments

Thank you for your comments!
I appreciate it a LOT! ♥♥♥